
Salonu büyütmesine rağmen doluluk yüzde 85’i aştı… FESPA Eurasia için geri sayım başladı Avrasya Bölgesi’nin lid...
Avrasya bölgesindeki baskı, reklam ve tabela sektörlerinin lider fuarı FESPA Eurasia, her yıl İstanbul'da düzenleniyor. FESPA Eurasia, 500'den fazla markayı 10.000'den fazla ziyaretçiyle buluşturan uluslararası bir ticaret fuarıdır.
SEÇİMLERİN ASIL GALİBİ BASKI SEKTÖRÜ OLDU
Türkiye’de 31 Mart Yerel Seçimleri en çok baskı ve endüstriyel reklam sektörüne hareket kattı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ve Avrasya’nın en büyük baskı fuarı FESPA Eurasia verilerine göre sektörde yerel seçimler genel seçimlerin 3 katı hareket getirdi. Genel seçimlerde 5 milyon metrekarelik baskı yapılırken yerel seçimlerde aday sayısı nedeniyle 15 milyon metrekarelik baskı hacmine ulaşıldı.
ARED ve FESPA Eurasia’nın sahip olduğu sektör verileri, Türkiye yerel seçimler özelinde çok önemli çıktılarla sektörün nabzını sundu. ‘Dönüşümü Hızlandırın’ sloganıyla bu yıl 11-14 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Avrasya’nın en büyük fuarı FESPA Eurasia’ya göre yerel seçimler piyasayı hareketlendirdi. FESPA Eurasia ve ARED verilerine göre genel seçimlerden farklı olarak yerel seçimler tabana yayıldığı ve aday sayısının fazla olması sebebiyle sektörü hareketlendirdi. Bu durum, sektördeki baskı hacminde dikkate değer bir artışa neden oldu. Genel seçimlere kıyasla, yerel seçimlerde baskı hacminde yaklaşık 3 kat artış yaşandı. Örneğin, genel seçim döneminde 5 milyon metrekarelik bir baskı hacmi gerçekleşirken, yerel seçimlerde bu rakam 15 milyon metrekareye kadar çıktı.
Geri dönüşümlü malzeme kullanıldı
Yerel seçimlerde, özellikle tekstil malzemelere yapılan baskılar öne çıkıyor. Son dönemde, afişler ve bayraklar gibi geleneksel baskı malzemelerine tercih edilen tekstil baskılar, avantajlarıyla dikkat çekiyor. Tekstil malzemeler, doğal geri dönüşüm yetenekleri, çevre dostu olmaları, kullanım kolaylığı, hafiflik ve depolama avantajları gibi faydalar sunuyor. Ayrıca, tekstil malzemelerin dayanıklılığı ve uzun ömürlü olmaları tercih edilmelerini sağlıyor. Tekstil malzeme ile cephe giydirme de oldukça yoğun tercih ediliyor, doğru şekilde birleştirme yapılırsa ömrü de diğer malzemelere göre 2 katı daha uzun oluyor.
Rekabet, başa baş olan şehirlerde
Seçim dönemlerinde baskı sektöründe hacim ve ciro açısından da artış yaşanıyor. Son yıllarda metrekare başına yapılan baskı ücretleri, önceki yıllara kıyasla önemli ölçüde arttı. Bu durum, sektördeki baskı hacminde bir düşüşe neden olurken, yerel seçimlerin sektörü canlandırdığı gözlemleniyor. Yerel seçimler diğer sektörlere göre baskı sektörüne yüzde 30 ek hareket getiriyor. Son dönemde branda ve folyoya göre tekstil baskı ve dijital mecraların payı artıyor.
Yerel seçimlerde en yoğun seçim propagandasının yapıldığı yerler genellikle büyükşehirlerde yaşanıyor. Ancak, dikkate değer bir rekabetin olduğu küçük şehirlerde de seçim çalışmaları yoğun bir şekilde yürütülüyor.
Adaylar 1-10 Milyon TL arasında harcıyor
Adaylık alanlarına göre tanıtım için 1 milyon ile 10 milyon arasında değişen rakamlar harcanıyor. Bu rakam da 5 yıl boyunca elde edecekleri maaş veya gelirin onda birine denk geliyor. Türkiye’de belediye ve muhtar adaylıklarının sayısı hesaplandığında araçlar, baskılı ürünlere ek harcamalar ve tüm seçim kampanyaları düşünüldüğünde toplam 500 milyon dolarlık harcama yapıldığı tahmin ediliyor.
FESPA Eurasia Yönetim Kurulu Üyesi Levent Olcayto, “FESPA olarak yerel seçimlerin baskı sektörüne olan etkisini yakından takip etmeye devam edeceğiz. Türkiye’deki seçim sürecinin, baskı sektörü üzerindeki etkilerini analiz ederken bu alanda sektörü geliştirmeye de devam edeceğiz. FESPA Eurasia, bu yıl da sektöre yön veren ve trendleri belirleyen fuar olacak” diyor.
FESPA Eurasia hakkında:
FESPA Eurasia, sektörde 60 yılı aşkın bir geçmişe sahip, üyeleri serigrafi, dijital ve tekstil baskıcılarından oluşan bir federasyon olan FESPA’nın ve açıkhava ve endüstriyel reklamcılık sektörünün Türkiye’deki ilk ve tek temsilcisi olan Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ortaklığında düzenleniyor.
Böylece FESPA’nın global ağı ve ARED’in yerel gücü sizler için FESPA Eurasia’da birleşiyor! Avrasya bölgesindeki baskı ve endüstriyel reklam sektörlerinin lider fuarı FESPA Eurasia, her yıl Istanbul’da düzenleniyor. FESPA Eurasia, 500’den fazla markayı 10.000’den fazla tekil ziyaretçiyle buluşturan uluslararası bir ticaret fuarıdır.
FESPA Eurasia’da geniş format dijital baskı, serigrafi, tekstil baskı, giysi dekorasyonu, araç kaplama, 3D baskı, promosyon, LED, tabela teknolojileri, sarf malzemeleri ve yazılımlarını tek çatı altında bulabilirsiniz.
Baskı ve endüstriyel reklam dünyasının lider fuarı FESPA Eurasia bu yıl ‘’Dönüşümü Hızlandırın’’ sloganı ile düzenlenecek. Sektöre dair yeni teknolojileri, ekipmanları, çözümleri, malzemeleri ve çok daha fazlasını keşfedebileceginiz FESPA Eurasia 11-14 Eylül 2024 tarihleri arasında Istanbul Fuar Merkezi’nin (İFM) 9-10 ve 11. salonlarında sektörü bir araya getirecek.
Ayrıntılı bilgi için:
Batuhan KILBAŞ
FESPA Eurasia Pazarlama Yöneticisi
+90 534 705 94 84
Diğer Basınlar
Salonu büyütmesine rağmen doluluk yüzde 85’i aştı… FESPA Eurasia için geri sayım başladı Avrasya Bölgesi’nin lid...
FESPA Eurasia, yeni bir rekorla dev sektörü Türkiye’de buluşturacak Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eura...
FESPA Eurasia, yabancı ziyaretçi rekoru kırdı! Avrasya Bölgesi’nin lider endüstriyel reklam ve baskı fuarı FESPA Eurasi...
Salonu büyütmesine rağmen doluluk yüzde 85’i aştı… FESPA Eurasia için geri sayım başladı Avrasya Bölgesi’nin lid...
FESPA Eurasia, yeni bir rekorla dev sektörü Türkiye’de buluşturacak Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eura...
FESPA Eurasia, yabancı ziyaretçi rekoru kırdı! Avrasya Bölgesi’nin lider endüstriyel reklam ve baskı fuarı FESPA Eurasi...
Salonu büyütmesine rağmen doluluk yüzde 85’i aştı… FESPA Eurasia için geri sayım başladı Avrasya Bölgesi’nin lid...
FESPA Eurasia, yeni bir rekorla dev sektörü Türkiye’de buluşturacak Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eura...
FESPA Eurasia, yabancı ziyaretçi rekoru kırdı! Avrasya Bölgesi’nin lider endüstriyel reklam ve baskı fuarı FESPA Eurasi...
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
İNTERNET SİTESİ ÇEREZ POLİTİKASI
Kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak FESPA EURASIA tarafından işletilen (www.fespaeurasia.com.tr) internet sitesini ziyaret edenlerin gizliliğini korumak Kurumumuzun önde gelen ilkelerindendir. Bu Çerez Kullanımı Politikası (“Politika”), tüm web sitesi ziyaretçilerimize ve kullanıcılarımıza hangi tür çerezlerin hangi koşullarda kullanıldığını açıklamaktadır.
Çerezler, bilgisayarınız ya da mobil cihazınız üzerinden ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır.
Genellikle ziyaret ettiğiniz internet sitesini kullanmanız sırasında size kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak, sunulan hizmetleri geliştirmek ve deneyiminizi iyileştirmek için kullanılır ve bir internet sitesinde gezinirken kullanım kolaylığına katkıda bulunabilir. Çerez kullanılmasını tercih etmezseniz tarayıcınızın ayarlarından Çerezleri silebilir ya da engelleyebilirsiniz. Ancak bunun internet sitemizi kullanımınızı etkileyebileceğini hatırlatmak isteriz. Tarayıcınızdan Çerez ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız.
İnternet sitelerinde yer alan çerezlerde, türüne bağlı olarak, siteyi ziyaret ettiğiniz cihazdaki tarama ve kullanım tercihlerinize ilişkin veriler toplanmaktadır. Bu veriler, eriştiğiniz sayfalar, incelediğiniz hizmet ve ürünler, tercih ettiğiniz dil seçeneği ve diğer tercihlerinize dair bilgileri kapsamaktadır.
Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Sitede tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarları içeren bu küçük metin dosyaları, siteye bir sonraki ziyaretinizde tercihlerinizin hatırlanmasına ve sitedeki deneyiminizi iyileştirmek için hizmetlerimizde geliştirmeler yapmamıza yardımcı olur. Böylece bir sonraki ziyaretinizde daha iyi ve kişiselleştirilmiş bir kullanım deneyimi yaşayabilirsiniz.
İnternet Sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
3.İNTERNET SİTEMİZDE KULLANILAN ÇEREZ TÜRLERİ
3.1.Oturum Çerezleri
Oturum çerezlerini ziyaretinizi süresince internet sitesinin düzgün bir şekilde çalışmasının teminini sağlamaktadır. Sitelerimizin ve sizin, ziyaretinizde güvenliğini, sürekliliğini sağlamak gibi amaçlarla kullanılırlar. Oturum çerezleri geçici çerezlerdir, siz tarayıcınızı kapatıp sitemize tekrar geldiğinizde silinir, kalıcı değillerdir.
3.2.Kalıcı Çerezler
Bu tür çerezler tercihlerinizi hatırlamak için kullanılır ve tarayıcılar vasıtasıyla cihazınızda depolanır Kalıcı çerezler, sitemizi ziyaret ettiğiniz tarayıcınızı kapattıktan veya bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra bile saklı kalır. Tarayıcınızın ayarlarından silinene kadar bu çerezler tarayıcınızın alt klasörlerinde tutulurlar.
Kalıcı çerezlerin bazı türleri; İnternet Sitesini kullanım amacınız gibi hususlar göz önünde bulundurarak sizlere özel öneriler sunulması için kullanılabilmektedir.
Kalıcı çerezler sayesinde İnternet Sitemizi aynı cihazla tekrardan ziyaret etmeniz durumunda, cihazınızda İnternet Sitemiz tarafından oluşturulmuş bir çerez olup olmadığı kontrol edilir ve var ise, sizin siteyi daha önce ziyaret ettiğiniz anlaşılır ve size iletilecek içerik bu doğrultuda belirlenir ve böylelikle sizlere daha iyi bir hizmet sunulur.
3.3.Zorunlu/Teknik Çerezler
Ziyaret ettiğiniz internet sitesinin düzgün şekilde çalışabilmesi için zorunlu çerezlerdir. Bu tür çerezlerin amacı, sitenin çalışmasını sağlamak yoluyla gerekli hizmet sunmaktır. Örneğin, internet sitesinin güvenli bölümlerine erişmeye, özelliklerini kullanabilmeye, üzerinde gezinti yapabilmeye olanak verir.
3.4.Analitik Çerezler
İnternet sitesinin kullanım şekli, ziyaret sıklığı ve sayısı, hakkında bilgi toplayan ve ziyaretçilerin siteye nasıl geçtiğini gösterirler. Bu tür çerezlerin kullanım amacı, sitenin işleyiş biçimini iyileştirerek performans arttırmak ve genel eğilim yönünü belirlemektir. Ziyaretçi kimliklerinin tespitini sağlayabilecek verileri içermezler. Örneğin, gösterilen hata mesajı sayısı veya en çok ziyaret edilen sayfaları gösterirler.
3.5.İşlevsel/Fonksiyonel Çerezler
Ziyaretçinin site içerisinde yaptığı seçimleri kaydederek bir sonraki ziyarette hatırlar. Bu tür çerezlerin amacı ziyaretçilere kullanım kolaylığı sağlamaktır. Örneğin, site kullanıcısının ziyaret ettiği her bir sayfada kullanıcı şifresini tekrar girmesini önler.
3.6. Hedefleme/Reklam Çerezleri
Ziyaretçilere sunulan reklamların etkinliğinin ölçülmesi ve reklamların kaç kere görüntülendiğinin hesaplanmasını sağlarlar. Bu tür çerezlerin amacı, ziyaretçilerin ilgi alanlarına özelleştirilmiş reklamların sunulmasıdır.
Aynı şekilde, ziyaretçilerin gezinmelerine özel olarak ilgi alanlarının tespit edilmesini ve uygun içeriklerin sunulmasını sağlarlar. Örneğin, ziyaretçiye gösterilen reklamın kısa süre içinde tekrar gösterilmesini engeller.
4.ÇEREZ TERCİHLERİ NASIL YÖNETİLİR?
Çerezlerin kullanımına ilişkin tercihlerinizi değiştirmek ya da çerezleri engellemek veya silmek için tarayıcınızın ayarlarını değiştirmeniz yeterlidir.
Birçok tarayıcı çerezleri kontrol edebilmeniz için size çerezleri kabul etme veya reddetme, yalnızca belirli türdeki çerezleri kabul etme ya da bir internet sitesinin cihazınıza çerez depolamayı talep ettiğinde tarayıcı tarafından uyarılma seçeneği sunar.
Aynı zamanda, daha önce tarayıcınıza kaydedilmiş çerezlerin silinmesi de mümkündür.
Çerezleri devre dışı bırakır veya reddederseniz, bazı tercihleri manuel olarak ayarlamanız gerekebilir, hesabınızı tanıyamayacağımız ve ilişkilendiremeyeceğimiz için internet sitesindeki bazı özellikler ve hizmetler düzgün çalışmayabilir. Tarayıcınızın ayarlarını aşağıdaki tablodan ilgili link’e tıklayarak değiştirebilirsiniz.
Google Chrome | http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647
Internet Explorer | https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Mozilla Firefox | http://support.mozilla.com/en-US/kb/Cookies
Opera | http://www.opera.com/browser/tutorials/security/privacy/
Safari | https://support.apple.com/kb/ph19214?
Microsoft Edge | https://support.microsoft.com/tr-tr/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
5.İNTERNET SİTESİ GİZLİLİK POLİTİKASI’NIN YÜRÜRLÜĞÜ
İnternet Sitesi Gizlilik Politikası …………………………………..tarihlidir. Politika’nın tümünün veya belirli maddelerinin yenilenmesi durumunda Politika’nın yürürlük tarihi güncellenecektir. Gizlilik Politikası Kurum’un internet sitesinde (www.fespaeurasia.com.tr) yayımlanır ve kişisel veri sahiplerinin talebi üzerine ilgili kişilerin erişimine sunulur.
2024 Fuar Yeri
Yol Tarifi Al